Hoe werkt Streekbox?

Streekbox biedt een lidmaatschap waarbij je wekelijks een box ontvangt. Wil je Streekbox niet elke week of wil je af en toe pauzeren? Geen probleem. Het lidmaatschap is flexibel. In 'Mijn account' op de website kun je zelf gemakkelijk pauzeren en van box of leverdag wisselen.

Meer informatie

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?
Je selecteert het menu dat het beste bij jouw situatie past. Als je een menu hebt geselecteerd, kom je op de productpagina met meer informatie over het menu, de recepten en de bestelopties. Je kiest het aantal maaltijden, het aantal personen en je gaat vervolgens naar de inschrijfpagina voor de online bestelling. Je kan je eerste box bestellen tot dinsdag 23.59 uur voor de eerstvolgende weekend van de levering.

Is Streekbox een abonnement?
Nee, niet vanzelfsprekend. Je kan kiezen voor een wekelijkse levering of voor een eenmalige proefbox.

Hoe werkt een flexibel lidmaatschap?
Bij je eerste bestelling kun je kiezen voor een wekelijkse levering die wij telkens voor jou inplannen. Je zit nergens aan vast en je kunt je menu en levering wekelijks wijzigen of pauzeren in 'Mijn account'. Je kunt ook op elk moment doorgeven dat je wilt stoppen of her-activeren. Doe dat dan uiterlijk op maandag voor je volgende levering. Je kan via 'Mijn account' tot 23.59 uur je wijzigingen doorgeven. Via de klantenservice kan dit tot 17.00 uur per mail of telefoon. Daarna hebben wij je boodschappen besteld bij onze boeren en leveranciers.

Kan ik ook een eenmalige box bestellen?
Ja, je bestelt dan een proefbox. Als je hebt gekozen voor een eenmalige box staat er slechts één box gepland. Als je vaker een eenmalige box wilt bestellen kan dit ook, maar dit moet je zelf per week regelen en hierbij moet iedere keer met iDeal betaald worden.

Is er ook een proefbox?
Ja, dit is hetzelfde als een eenmalige box.

Hoeveel maaltijden bieden jullie per week en voor hoeveel personen?
We bieden anders dan de overige maaltijdboxen recepten en ingrediënten voor 2 complete maaltijden geschikt voor 2 of 4 personen. Daarnaast bieden we je voldoende groenten voor extra lunch- of avondmaaltijd.

Hoe kan ik betalen?
Je betaalt jouw eerste box via iDEAL, de volgende boxen die je hebt ingepland gaan per automatische afschrijving.

No waste

No waste met Streekbox
Streekbox kiest voor no waste. Hierdoor eet je voor hetzelfde geld biologisch en duurzaam.
✔ Maatwerkrecepten en maatwerkinkoop bij de boer
✔ Zo min mogelijk voedselkilometers
✔ Vooruitbestellen dus geen voorraden en waste
✔ Ingrediënten per maaltijd verpakt in lichtgewicht maaltijdzakken
✔ Geen kartonnen dozen meer
✔ Bezorgen aan huis of afhalen bij de winkels van Ekoplaza.

Bezorgen & leveren

Op welke dagen leveren jullie?
We bezorgen op vrijdagavond, zaterdagochtend en maandagavond bij jou thuis. Geef uiterlijk voor maandagavond voor de dag dat de box afgeleverd wordt je bestelling of wijziging door, via ‘Mijn account’ of via de klantenservice. Wij leveren in heel Nederland (met uitzondering van de Waddeneilanden).

Kan ik ook afhalen?
Ja, we bieden ook bestel- en afhaalmogelijkheden bij de Ekoplaza biologische supermarkten. Kies voor afhalen in het bestelproces en geef daar je afhaaldag en locatie aan. Dit is mogelijk op: zaterdag, zondag of dinsdag. Of ga naar een Ekoplaza bij jou in de buurt en schrijf je in via het bestelformulier. Het assortiment en de prijzen zijn hetzelfde als bij het bestellen online.

Thuisbezorging via PostNL
PostNL is onze thuisbezorger. Zij hebben een speciaal food-distributienetwerk. PostNL levert gegarandeerd gekoelde producten in een koelbox met daarin onze maaltijdzakken en de receptenkaarten. Bij jou aan de deur wordt de verzegeling verbroken en worden de maaltijdzakken overhandigd. Zorg dat je thuis bent op het door jou gekozen moment voor aflevering. Op de website kun je eventuele informatie voor de bezorger doorgeven, bijvoorbeeld dat het bij de buren bezorgd kan worden. Houd er rekening mee dat de zending altijd door een persoon in ontvangst genomen moet worden en niet ergens achtergelaten kan worden.

Hoe laat komt de bezorger?
Je krijgt van ons op de dag van levering een bericht over het verwachte tijdstip dat we bij je komen bezorgen. Mocht de bezorger vertraging hebben in het verkeer, of juist iets eerder zijn, dan laat PostNL dit tijdig via SMS weten. Je PostNL-bezorger doet zijn uiterste best om jouw maaltijden te bezorgen.

Koel bewaren?
De maaltijdzakken worden gekoeld geleverd en bevatten ingrediënten voor de maaltijd. Je kunt ervoor kiezen de koel te bewaren producten eruit te halen en deze apart in de koelkast te leggen. Je kunt ook de hele zak in de koelkast leggen zodat je (of je partner of kind) snel aan de slag kunt gaan als je gaat koken. Maar let op, tomaten, avocado's en andere vruchtgroenten voelen zich lekkerder buiten de koelkast.

De gewichten wijken af
We doen ons uiterste best om de gewichten van de geleverde producten zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de recepthoeveelheden. Bij de groenten zijn er soms afwijkingen, vaak zit er wat meer in, soms wat minder. Bijvoorbeeld als een kool of prei net wat kleiner of groter uitvalt dan verwacht.

Er mist een ingrediënt
Af en toe gebeurt het dat een ingrediënt mist of te veel wordt geleverd. Inpakken is mensenwerk en dat is niet volledig uit te sluiten. Als een ingrediënt mist kun je vragen om een compensatie. We compenseren gemiste artikelen financieel (tegen de consumentenwaarde van het gemiste gewicht) of in natura. Dat bepalen we afhankelijk van de situatie.

Hoeveel verpakkingsmateriaal zit er in?
Streekbox wil zo min mogelijk verpakkingsmaterialen gebruiken. Je ontvangt de producten in papieren maaltijdzakken; licht in gewicht maar sterk van samenstelling. Dit levert een grote milieubesparing op. De papieren zakken kun je gewoon bij het oud papier doen, er zit geen plastic coating in. De maaltijdzakken zijn verpakt in een kunststof koelbox, gemaakt van gerecycled materiaal, die bij bezorging weer gelijk mee terug gaat. Anders dan de meeste andere maaltijdboxen leveren wij de producten dus niét in een kartonnen doos.

Koken

Hoe ontvang ik de recepten?
De recepten vind je op de website, de box zelf bevat geen recepten. Streekbox wil zo veel mogelijk papier besparen. Er is wekelijks een begeleidende mail met een overzicht van de gerechten, een advies m.b.t. de volgorde, de herkomst van de producten en de recepten voor de volgende week. Heel soms kan het voorkomen dat er een productwijziging is. Bijvoorbeeld door slecht weer. Dit melden wij dan per mail en het aangepaste recept staat dan op de website.

Hoe lang duurt de bereiding van de gerechten?
De bereidingstijd is meestal circa 30 minuten. Als je nog niet zo ervaren bent of als je geen keukenmachine hebt kan het wat langer duren.

Wat voor recepten maken jullie?
We koken zowel Hollands als internationaal. Variatie is ons toverwoord. Qua groenten en fruit volgen wij de seizoenen. Elke week ontvang je verrassende, nieuwe gerechten. Lekker voor volwassenen én voor kinderen. Zodat de kinderen steeds weer nieuwe smaken proeven.

Wat moet ik zelf in huis hebben?
Streekbox levert alles wat je nodig hebt voor de maaltijden. Daarnaast leveren we extra Hollandse groenten en/of streekspecialiteiten waarmee je zelf gerechten kan samenstellen. Zout, peper, olie en azijn zijn de belangrijkste producten die je zelf in huis moet hebben. We geven altijd duidelijk een week van te voren aan wat je nodig hebt.

Waar halen jullie de ingrediënten vandaan?
We kopen de ingrediënten in bij biologische boeren en andere biologische producenten van voedingsproducten. Samen met onze partner Udea-Ekoplaza kopen we deze rechtstreeks in bij de producent: zoveel mogelijk in Nederland aangevuld met leveranciers uit de rest van Europa. We gaan voor topkwaliteit, dit houdt in dat alle producten biologisch gecertificeerd zijn. Ons vlees heeft daarnaast het 3-sterren-keurmerk.

MIJN ACCOUNT

Hoe werkt 'Mijn account'?
'Mijn account' is je eigen omgeving waarin je alle informatie over je bestelling terug vindt. Het is de plek waar jij je geplande leveringen kan zien en je pauzeringen kan doorgeven. In de kalender, zie je in de kleur groen je leveringen. Als je wilt pauzeren, klik je de desbetreffende dagen aan en maak je ze rood. De kalender bevat alle vervolgleveringen en is dus niet zichtbaar bij een eenmalige proefbox. In 'Mijn account' kun je als lid ook eenvoudig je menu wisselen voor een ander menu, het aantal personen wilt veranderen en een andere leverdag selecteren als dat jou beter uit komt. Ook kan je van thuisbezorgen switchen naar afhalen bij Ekoplaza.
De recepten van jouw menu worden in 'Mijn account' weergegeven. En je kan hier ook de recepten van de volgende week zien. Vergeet niet je wijzigingen op te slaan.

 
  Laden...